Hipotiroidi

hipotiroidi-9568.jpg
-Tiroid bezi boynun tabanına yakın konumda kelebek şekline benzeyen bezdir.Vücutta neredeyse her hücreyi etkileyen hormonların salgılanmasında görevlidir.Bu hormonlar aracılığıyla vücudun metabolik süreçlerini etkiler ve vücudun enerji kullanma şeklini düzenler.

-Yapılan araştırmalara göre kadınlarda erkeklere nazaran 12 kat daha fazla tiroid bozukluğuna rastlanıyor.
-Hipotiroidi ise tiroid bezinin az çalışmasına bu nedenle tiroid hormonlarının(T3-T4) kanda yeterli bulunmaması durumuna denir.Bu hastalığın en önemli etkisi metabolizmayı yavaşlatması ve kilo alma yatkınlığını arttırmasıdır.
-Yorgunluk,ani kilo alımı,çabuk üşüme,cilt kuruluğu,kabızlık,halsizlik gibi belirtileri vardır.
-Hipotiroidi de nasıl beslenmeliyiz ?

*Guatrojen besinlere dikkat!
Karnabahar,brokoli,lahana,brüksel lahanası,turp,şalgam,soya ürünleri,hardal,şeftali,çilek,armut,ıspanak guatrojen besinlerdir.Bu besinlerin genel alımı sınırlandırılmalı ve tiroid ilacı aldığınız saate yakın tüketilmemelidir.
*Hipotiroidi de selenyum almaya özen gösterin!
Beslenme programınızda yeteri kadar selenyum bulunmaması kanda TSH ve T4 hormonu yükselmesine neden olurken T3 hormonunu düşürür.Yeterli Selenyum almak için;Balık,karides,karaciğer,hindi,mantar,susam,ceviz ile tam tahıllarla gibi yiyeceklere beslenmenizde yer veriniz.
*Soya ve soya bazlı ürünlere dikkat!
Soya ve soya bazlı yiyeceklerde bulunan fitoöstrojenlerin,tiroid hormonlarını yapan bir enzimin aktivitesini inhibitor edebileceği gösterilmektedir.
-Kilo alımına katkıda bulunabilecek yüksek yağlı,işlenmiş ve şekerli yiyeceklerden kaçınılmalıdır.
*İyotlu tuz kullanmalısınız.Balık,süt, yumurta gibi iyot bakımından zengin besinler tüketilmelidir.
-Bağırsak problemleri ve düzelmesi için probiyotik takviyesi kullanın.
-Kahvaltı öğününüzü atlamayın.
-Su tüketimine dikkat!Günde 2.5–3 litre su tüketerek metabolizmanı hızlandır.
-Stresten uzak dur.
-Fiziksel aktivite şart.